Sprawdź, czy znajdziesz odpowiedź
Jest wiele powodów takiej sytuacji. Najczęstszym jest jednak druk bardzo skomplikowanego kodu (im kod QR zawiera więcej danych tym jego budowa jest bardziej skomplikowana) w dużym pomniejszeniu - np. na wizytówce osobistej. Powoduje to jego zniekształcenie i rozmazanie i stwarza problem w odczycie urządzeniom.
Bardzo zalecam, aby zamieszczać w wizytówce jedynie podstawowe informacje. Np. imię i nazwisko, telefon i adres e-mail. Taka ilość danych będzie podobnie praktyczna a telefony nie będą miały kłopotów ze skanowaniem.
Nie powinno się tez drukować kodów mniejszych niż o boku 2,5 cm.
Korekcja błędów odpowiada za możliwość odczytu kodu QR przy założeniu jego częściowego uszkodzenia.
Jeżeli używasz kodu do publikacji w gazecie, wizytówce, ulotce czy na opakowaniu produktu, najlepiej wybrać średni (M) lub niski (L) poziom korekcji błędów. Kod jest wówczas mniejszy a szansa, że zostanie uszkodzony jest niewielka. Wysoką korekcję błędów użyj tylko wtedy gdy kod będzie narażony na uszkodzenia mechaniczne, naderwanie lub odkształcenie w czasie eksploatacji czy np. w transporcie.
Jeżeli wygenerujesz kod QR, który zawiera bezpośrednio link do Twojej strony www i zapiszesz go np. na Twoim komputerze lub wydrukujesz - będzie on aktywny zawsze.
Jest to tak, jakbyś wydrukował tekst na kartce papieru. Dopóki jest kartka - można odczytać z niej tekst.
Podobnie w przypadku kodu - zawsze można go zeskanować i odczytać w ten sposób jego zawartość.
Wyjątek stanowią tu linki dynamiczne - które mają wiele dodatkowych, praktycznych funkcji jak np. możliwość zmiany docelowego adres URL.
Zawsze można je odczytać, jeżeli jednak na Twoim koncie usuniesz rekord danego linka dynamicznego
(czyli adres strony www do której ten kod aktualnie prowadzi), wówczas
osoba, która go odczyta nie będzie mogła wejść na ten link.
Kody dynamiczne nie zawierają bezpośrednio linka do Twojej strony. Zawierają link pośredniczący do dedykowanej usługi, która to dopiero odsyła użytkownika do docelowego adresu www.
Można zmienić kolor ciemnych modułów. Jeżeli zachowany jest znaczący kontrast pomiędzy kolorem jasnym i ciemnym, wówczas nie będzie problemów z odczytaniem kodu. Zawsze zalecam jednak dokładną weryfikację takich kodów przed docelowym wydrukiem.
Więcej o kolorystyce i grafice w kodach QR przeczytasz w tym artykule: Modyfikacja kodów QR
Jeżeli tworzysz zwykły, statyczny kod QR, czyli taki, który zawiera w sobie bezpośrednio link do Twojej strony www, to taki kod będzie działał zawsze. Ktokolwiek zeskanuje ten kod, za każdym razem otrzyma link bezpośrednio do tego adresu. Nasz ogólnodostępny generator kodów QR tworzy linki statyczne, więc nie musisz mieć obaw, że kod straci kiedyś ważność.
Dane wprowadzane do generatora zapisywane są krótkoterminowo w dedykowanej pamięci systemu wyłącznie w celu umożliwienia wygenerowania kodu QR oraz jego pobrania w formie gotowego pliku obrazka. Dane te są automatycznie czyszczone i nie podlegają dalszemu przetwarzaniu.
Generator kodów QR dostępny bez logowania w podstawowej wersji jest bezpłatny do dowolnego użytku, w tym komercyjnego.
W naszym serwisie dostępne są także funkcje rozszerzone, dostępne na Koncie klienta. Możesz tam gromadzić wygenerowane kody lub na przykład tworzyć i zarządzać kodami dynamicznymi. Funkcje te działają po uprzedniej rejestracji i zalogowaniu. Aby korzystać z nich w pełni niezbędne jest zakupienie wybranego abonamentu.
Nie ma możliwości "przypadkowego" skorzystania z funkcji płatnej. Po prostu są one niedostępne przed ich zamówieniem.
Tak. Posiadanie konta jest niezbędne, ponieważ dopiero po autoryzacji masz możliwość samodzielnego zarzadzania takim kodem, czyli np. edycji jego docelowego adresu www.
Niestety nie. Linki dynamiczne wskazują na pośredniczący serwer QR Online i na podstawie zawartego w nich kodu ustalany jest docelowy adres strony www na którą przekierowany zostaje użytkownik.
Zeskanowanie telefonem dynamicznego kodu QR, a następnie przejście pod zapisany w nim adres techniczny rejestruje ten fakt i przypisuje Twojemu kodowi statystykę. Następnie w sposób niewidoczny użytkownik zostaje przekierowany na podany adres www.
Statystyki kodu dynamicznego są dostępne dla aktywnych kont klientów.
Kody dynamiczne będą działać nadal. Użytkownicy nie odczują żadnych
zmian.
Wyłączone zostaną natomiast funkcje dodawania/edycji
oraz gromadzenia statystyk kodów do momentu ponownej aktywacji.